MyGoalSaver - לקדם את מה שחשוב באמת
הוסף למועדפים | ראשי
יום ב'   18 לדצמבר 2017  
כלים, מאמרים וטיפים

יצירת הרגלים חדשים

 

"מה שאנו עושים שוב ושוב מגדיר את מי שאנחנו.
מצויינות אם כך, אינה פעולה, אלא הרגל." אריסטו

 

ישנן מטרות או משימות, שגם אם הן כרוכות בעשייה מאומצת,

הן מגיעות לקו הסיום.
אלה הם ה"פרוייקטים" - התוצאה שלהם ברורה ומוחשית ואפשר לציין ולחגוג את ההצלחה.
לדוגמא: סיום התואר, הקמת עסק, מציאת עבודה , ירידה למשקל מסויים וכו'.

 

אך המטרות המאתגרות ביותר הן אלה המבקשות ליצור שגרת חיים חדשה, הרגל חדש ומתמשך על פני תקופה ארוכה ואולי לכל החיים.

אלה הן מטרות ומשימות הדורשות התמדה ומוטיבציה פנימית גדולה.

לדוגמא: שמירה על משקל קבוע, שמירה על כושר גופני, מדיטציה יומיומית, אכילה בריאה, איזון בין הוצאות להכנסות, קריאה למידה או יצירה מתמדת, שמירה על סדר וכן הרגלי התנהגות כגון: לחייך יותר, לפרגן, להיות נדיב/ה יותר וכו'.

  • האם אפשר לקבוע תאריך יעד למטרות של הקניית הרגלים חדשים ?
  • מתי אנו יודעים שההרגל הוטמע והפך לחלק מאיתנו ?
  • מתי נוכל לחגוג את ההצלחה שלנו ?

התשובה אינה חד משמעית. יש המדברים על כך ש- 30 יום רצופים של ביצוע משימה או התנהגות כלשהי הוא פרק הזמן הנדרש להפיכתם להרגל. יש הטוענים כי לשם כך נדרשים  45 או 60 יום.
אך אם ההרגל מתבטא בפעילות שאינה יומיומית, אלא מספר פעמים בשבוע או בחודש, כיצד סופרים?

 

למעשה אנו יכולים לדעת שרכשנו הרגל חדש כאשר הוא הופך לאוטומטי, איננו זקוקים לתזכורת בכדי לקיים אותו והוא נעשה ללא מחשבה או מאמץ מיוחד.
אם למדנו לאהוב אותו ואיננו רוצים לוותר עליו - אז הוא חלק מאיתנו.

 

לעתים קרובות רכישת הרגל חדש מחייבת ויתור על הרגל ישן. פשוט משום שהרגלים הינם פעולות שדורשות מאיתנו השקעת זמן ואנרגיה, וכידוע - יש לנו משאב מוגבל משניהם.
לכן, פינוי זמן ואנרגיה להרגל חדש מתאפשר באמצעות ויתור על הרגל ישן.
לעתים ההרגל הישן עומד בסתירה עם ההרגל החדש - ולכן חייבים לוותר עליו.

 

כל הרגל משרת מטרה או מהות כלשהי. חשוב שנגדיר מהי המהות, המטרה או המטרות שאמור לשרת ההרגל החדש, וזאת בכדי לייצר מוטיבציה פנימית להקניית ההרגל, גם אם נחווה אי נוחות או קשיים בדרך.

 

טיפ חשוב: בכדי לא ליצור קונפליקט, או מחסום פנימי, חשוב לוודא שההרגל החדש מתואם עם כל הערכים האישיים שלכם.

 

 

רוצים ליצור הרגל חדש?

 

ראשית חישבו על הרגל שאתם רוצים ליצור בתחום כלשהו בחייכם: כספים, קריירה, בריאות, משפחה, זוגיות, כיף ופנאי, רוחניות, יצירתיות, התנדבות ותרומה לקהילה וכו'.

 

עכשיו הגדירו מטרה, אשר תזכיר לכם מה אמור ההרגל לשרת.

 

לדוגמא: ההרגל "בכל יום אני בודק/ת את מצב החשבון שלי בבנק"
ישרת את המטרה בתחום הכספים : "מצב החשבון שלי מאוזן"

 

ההרגלים "אני שותה 8 כוסות מים ביום" ו- "אני אוכל/ת שני פירות וירקות ביום"

ישרתו את המטרה בתחום הבריאות "אני בריא/ה" או "אני מלא/ת אנרגיה".

 

ייתכן שתרצו לחלק את המטרה הגדולה למספר מטרות תומכות לדוגמא:

עבור המטרה "מצב החשבון שלי מאוזן"

1. "אני שולט בהוצאותי"

2. "אני משפר את הכנסותי"

 

לבסוף, הגדירו את ההרגל הרצוי כמשימה (עבור מטרת העל או אחת מהמטרות התומכות) והחליטו מהו פרק הזמן אשר נדרש לדעתכם בכדי להפוך את הפעולה להרגל: חודש, חודשיים וכו' והגדירו תאריך יעד בהתאם.
הגדירו קבלת תזכורות (באמצעי אלקטרוני שברשותכם, או רשמו ביומן) בתדירות שתסייע לכם לשמור על ההרגל.
 

בכדי להתחייב על יצירת ההרגל - תוכלו לשתף אדם שתרצו (מאמן , בן זוג או חבר) בהחלטתכם ואף לבקש עזרתו בקבלת תזכורות וחיזוק.

נהלו מעקב רשום ביומן שלכם - וציינו V או סמיילי בכל יום שהקפדתם על ההרגל.
אם דילגתם על יותר מיום אחד בו רציתם להתנהג עפ"י ההרגל - מומלץ לדחות את תאריך היעד בכדי ליצור רצף חדש.
אם קיימתם את ההרגל בדיוק כפי שתכננתם עד תאריך היעד , ספרו לשותפים שלכם - ו
צאו לחגוג יחד !

 

הצלחתם להטמיע הרגל חדש? ספרו לנו!

 

 

©  כל הזכויות שמורות

    לטלי נוי-מאיר, אימון אישי ועסקי


 

© כל הזכויות שמורות - MyGoalSaver

חזרה   גירסה להדפסה   שלח לחבר
חזון »
ערכים »
מטרות יעדים ומשימות »
מוטיבציה »
התמודדות עם פחדים וחסמים »
ניהול זמן »
תרומה לקהילה »

פרסום באתר | יצירת קשר | | תנאי שימוש
אמנות החיים מהלב|נוי-מאיר העצמה ונוי|מסע הנשמה|האוהל האדום|קורס אימון|מרכז הקפה האוטומטי|מטפלים לאוטיזם PDD|ניהול סיכונים
© כל הזכויות שמורות ל - MyGoalSaver.co.il